| 
Zgodnie z zapisami prawa biblioteki pedagogiczne od 1 stycznia 2016 r. mają obowiązek:
  
- Wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym w wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej.
 
- Wspomagania bibliotek szkolnych w zakresie organizacji i zarządzania.
 
- Wspomagania przedszkoli, szkół i placówek polegającego na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości ich pracy. W szczególności jest to wspomaganie w zakresie:
 
 
- wynikającym z kierunków polityki oświatowej państwa, ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, a realizowanych przez kuratorów oświaty;
 
- realizacji wymagań stawianych wobec przedszkoli, szkół i placówek. Poziom spełniania wymagań jest badany przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej;
 
- realizacji podstaw programowych;
 
- rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania
 
- i wychowania;
 
- analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu
 
- i egzaminów;
 
- potrzeb zdiagnozowanych na podstawie analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu i egzaminów;
 
- innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkołę lub placówkę.
 
 
 
 |