|  Temat spotkania i czas trwania  | 
 Najważniejsze problemy poruszane w czasie spotkania  | 
 Propozycje materiałów samokształceniowych  | 
 Planowane działania w sieci  | 
 1. Integracja grupy
   (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Omówienie celów i założeń projektu sieciowego. Ustalenie planu działania sieci.  2. Dyskusja wokół tematów:  • jak wykorzystać badania trzecioklasistów do planowania własnej pracy?  • jak uczyć matematyki, żeby nauczyć?  • jak dostosować nauczanie matematyki do możliwości rozwojowych dziecka?  3. Warsztaty matematyczne: matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja).  4. Omówienie warsztatów.  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem
   Strona internetowa Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej  | 
 • Dyskusja na forum dotycząca wyboru tematu na kolejne zajęcia.  • Zapoznanie się z raportem OBUT oraz materiałami umieszczonymi na stronie internetowej OBUT.  • Dzielenie się pomysłami metodycznymi, np. scenariuszami lekcji.  • Wyszukiwanie w internecie ciekawych inspiracji do rozmowy.  • Wspólne tworzenie netografii, czyli zbioru linków do zasobów internetowych związanych z matematyką.  • Dyskusja dotycząca ulubionych książek na tematy matematyczne.  • Dyskusja na forum na temat zapisów podstawy programowej dotyczących matematyki w edukacji wczesnoszkolnej.  • Ustalenie na forum kto z uczestników sieci poprowadzi kolejne warsztaty matematyczne.  | 
 2. Podstawa programowa.
   Programy. Podręczniki
   (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Warsztaty: matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja przygotowana przez jednego z uczestników sieci).  2. Omówienie warsztatów.  3. Praca w grupach: analiza zapisów podstawy programowej dla matematyki w edukacji wczesnoszkolnej.  4. Praca w grupach: prezentacja i ocena SWOT dostępnych podręczników, w tym omówienie wartości zeszytów ćwiczeń.  5. Praca w grupach: ocena dostępnych programów nauczania, próba ich modyfikacji na potrzeby własnej pracy.  6. Dyskusja: czy można nauczyć matematyki bez zeszytów ćwiczeń?  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem
   Podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach
   Przykładowe podręczniki i zeszyty ćwiczeń
   Przykładowe programy nauczania  | 
 • Dzielenie się pomysłami metodycznymi, np. scenariuszami lekcji i własnymi doświadczeniami związanymi z matematyką w edukacji wczesnoszkolnej.  • Wyszukiwanie w internecie inspiracji do rozmowy.  • Wspólne tworzenie netografii, czyli zbioru linków do zasobów internetowych związanych z matematyką.  • Dyskusja dotycząca ulubionych książek na tematy matematyczne.  • Dyskusja na forum na temat zapisów podstawy programowej, programów nauczania, podręczników.  • Ustalenie na forum kto z uczestników sieci poprowadzi kolejne warsztaty matematyczne.  • Przedstawienie na forum eksperta zaproszonego na następne spotkanie.  | 
 3. Jak rozmawiać z rodzicami, by umieli wspierać swoje dziecko w procesie uczenia się matematyki?
   (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Warsztaty: matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja przygotowana przez jednego z uczestników sieci).  2. Omówienie warsztatów.  3. Praca w grupach: opracowanie scenariusza spotkania z rodzicami (wykorzystując np. materiały ze strony OBUT www.trzecioklasista.cke-efs.pl/dla-rodzicow ).  4. Spotkanie z ekspertem – psychologiem szkolnym: jak rozmawiać z rodzicami? (spotkanie np. w formie wywiadu).  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem
   Pozycje zaproponowane przez eksperta
   Materiały na stronie OBUT: www.trzecioklasista.cke-efs.pl/dla-rodzicow  | 
 • Jak wyżej oraz dyskusja na temat spotkania z psychologiem.  • Dyskusja na temat wypracowanych scenariuszy spotkań z rodzicami.  • Przedstawienie na forum eksperta zaproszonego na następne spotkanie.  | 
 4. Kształtowanie pojęć matematycznych i matematyzacja sytuacji rzeczywistych
   (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Warsztaty: matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja przygotowana przez jednego z uczestników sieci).  2. Omówienie warsztatów.  3. Warsztaty przygotowane przez zaproszonego eksperta na temat: gry i zabawy na lekcjach matematyki, wykorzystanie gier dydaktycznych, wartość kształtowania poprzez gry dydaktyczne kompetencji uczniów.  4. Omówienie warsztatów.  | 
 Scenariusz spotkania z ekspertem
   Pozycje zaproponowane przez eksperta  | 
 • Jak wyżej oraz wymiana poglądów po spotkaniu z ekspertem.  • Ustalenie na forum kto z uczestników sieci poprowadzi kolejne warsztaty matematyczne.  • Przegląd atrakcyjnych pod względem metodycznym gier dla dzieci.  • Propozycje wykorzystania gier w czasie lekcji.  | 
 5. Rozwiązywanie prostych problemów z wykorzystaniem konkretnych sytuacji z otoczenia ucznia
   (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Warsztaty: matematyka w edukacji wczesnoszkolnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja przygotowana przez jednego z uczestników sieci).  2. Omówienie warsztatów.  3. Praca w grupach: konstruujemy ćwiczenia i zadania dotyczące czytania tekstów z danymi matematycznymi.  4. Praca w grupach: uczymy wyodrębniać informacje potrzebne do rozwiązania problemu.  5. Praca w grupach: różnicujemy poziom trudności na bazie tych samych ćwiczeń czy zadań.  6. Podsumowanie i ewaluacja pracy sieci.  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem  | 
 • Jak wyżej oraz rozmowa o przyszłości i planowanie dalszego działania.  • Publikacja informacji na temat wyników ewaluacji pracy sieci.  |