Mapa serwisu  | 
A A A
Platforma internetowa Doskonalenie w sieci jest narzędziem przygotowanym dla realizacji procesów doskonalenia nauczycieli i wspomagania pracy szkół. Powstała w ramach projektu Europejskiego Funduszu Społecznego System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół platforma jest udostępniana przez Ośrodek Rozwoju Edukacji dla wszystkich placówek systemu oświaty w celu realizacji nieodpłatnych działań zmierzających do podnoszenia jakości pracy polskich szkół i przedszkoli.

Lata 2013 – 2015 to proces nieustannego rozbudowywania i ulepszania platformy po to, by jeszcze lepiej mogła służyć osiąganiu celów Użytkowników platformy – przedstawicieli systemu wsparcia, dyrektorów placówek oświatowych oraz nauczycieli.

Obecnie na platformie publikowane są:

  • oferty doskonalenia;
  • sieci współpracy i samokształcenia;
  • dobre praktyki wspomagania;
  • blogi Użytkowników;
  • fora i grupy dyskusyjne;
  • repozytorium otwartych zasobów edukacyjnych.
  • materiały filmowe, zarówno wykłady jak i dobre praktyki;
  • publikacje merytoryczne i raporty;
  • ankiety i kursy e-learning.

Poczta wewnętrzna i fora pozwalają na komunikację wewnątrz platformy bez mała 20 tysięcy Użytkowników. Wszyscy oni, zależnie od pełnionej roli, mają dostęp do publikowanych na platformie informacji, biuletynów, projektowania i udziału w szkoleniach asynchronicznych, prowadzenia i czytania blogów, dzielenia się plikami – kilka tysięcy materiałów (!), publikacji artykułów i inne.

Platforma jest zarówno narzędziem wspomagania pracy szkoły – od momentu diagnozy, przez planowanie i realizację, aż do podsumowania procesu, jak i pozwala na prowadzenie nań pracy sieci wsparcia i samokształcenia.


Jak założyć sieć współpracy i samokształcenia...

… w ramach wspomagania organizowanego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną?

  1. Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej po otrzymaniu informacji zwrotnej zakłada sieci współpracy i samokształcenia.
  3. Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej wyznacza koordynatorów sieci (przypisuje im rolę administratora dla poszczególnych utworzonych sieci).

... w ramach wspomagania organizowanego przez bibliotekę pedagogiczną?

  1. Dyrektor biblioteki pedagogicznej przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Dyrektor biblioteki pedagogicznej po otrzymaniu informacji zwrotnej zakłada sieci współpracy i samokształcenia.
  3. Dyrektor biblioteki pedagogicznej wyznacza koordynatorów sieci (przypisuje im rolę administratora dla poszczególnych utworzonych sieci).

... w ramach działań placówki doskonalenia nauczycieli?

  1. Dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli po otrzymaniu informacji zwrotnej zakłada sieci współpracy i samokształcenia.
  3. Dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli wyznacza koordynatorów sieci (przypisuje im rolę administratora dla poszczególnych utworzonych sieci).

… w ramach projektu powiatowego?

  1. Koordynator lub kierownik projektu powiatowego przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Koordynator lub kierownik projektu po otrzymaniu informacji zwrotnej zakłada sieci współpracy i samokształcenia.
  3. Koordynator lub kierownik projektu wyznacza koordynatorów sieci (przypisuje im rolę administratora dla poszczególnych utworzonych sieci).

Jak zaplanować wspomaganie szkoły (RPW)...

… w ramach wspomagania organizowanego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną?

  1. Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej po otrzymaniu informacji zwrotnej tworzy puste projekty RPW dla szkół uczestniczących w doskonaleniu.
  3. Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej nadaje dla animatorów uprawnienia administratora do utworzonych projektów RPW.

... w ramach wspomagania organizowanego przez bibliotekę pedagogiczną?

  1. Dyrektor biblioteki pedagogicznej przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Dyrektor biblioteki pedagogicznej po otrzymaniu informacji zwrotnej tworzy puste projekty RPW dla szkół uczestniczących w doskonaleniu.
  3. Dyrektor biblioteki pedagogicznej nadaje dla animatorów uprawnienia administratora do utworzonych projektów RPW.

... w ramach działań placówki doskonalenia nauczycieli?

  1. Dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli po otrzymaniu informacji zwrotnej tworzy puste projekty RPW dla szkół uczestniczących w doskonaleniu.
  3. Dyrektor placówki doskonalenia nauczycieli nadaje dla animatorów uprawnienia administratora do utworzonych projektów RPW.

… w ramach projektu powiatowego?

  1. Koordynator lub kierownik projektu powiatowego przesyła na adres: wsparcie-techniczne@ore.edu.pl plik skanu wypełnionego formularza.
  2. Koordynator lub kierownik projektu po otrzymaniu informacji zwrotnej tworzy puste projekty RPW dla szkół uczestniczących w projekcie.
  3. Koordynator lub kierownik projektu nadaje dla SORE uprawnienia administratora do utworzonych projektów RPW.
 
W materiale zostały opisane zagadnienia omawiane podczas szkoleń, tj.:
  • Rejestracja
  • Profile Użytkowników
  • Poczta wewnętrzna
  • Grupy dyskusyjne
  • Ankiety
  • Szkolenia
  • Sieci współpracy i samokształcenia
  • Roczne plany wspomagania