|  Temat spotkania i czas trwania  | 
 Najważniejsze problemy poruszane w czasie spotkania  | 
 Propozycje materiałów samokształceniowych  | 
 Planowane działania w sieci  | 
 1. Spotkanie organizacyjne.  Integracja grupy 
  (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Analiza regulacji prawnych związanych z prawem autorskim, ustawą o ochronie danych osobowych i legalnością oprogramowania.  2. Moduł: jak pozyskiwać darmowe oprogramowanie?  3. Wstępne rozpoznanie problemu multimedialnych patologii. Dyskusja na temat cyberprzemocy:  • projekcja filmików z kampanii społecznej „Dzieciństwo bez przemocy”;  • dyskusja wokół tematyki filmików.  4. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak walczyć z cyberprzemocą?  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem 
  Materiały informacyjne dotyczące prawa autorskiego, ustawy o ochronie danych osobowych 
  Literatura:  • J. Pyżalski, Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, GWP, Gdańsk 2011.  • Jak reagować na cyberprzemoc. Poradnik dla szkół, red. Ł. Wojtasik, Biblioteka Programu „Dziecko w sieci”. 
  Strona internetowa kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”: www.dziecinstwobezprzemocy.pl 
  Przykładowe strony poświęcone cyberprzemocy:  • www.fundacja.orange.pl  • www.cyberprzemoc.pl  • www.dzieckowsieci.fdn.pl  • www.szkolabezpiecznegointernetu.pl  | 
 • Dyskusja na forum dotycząca wyboru tematu na kolejne zajęcia.  • Wyszukiwanie w internecie ciekawych inspiracji do rozmowy na temat problemu nowoczesnych technologii i ich zastosowania w szkole.  • Wspólne tworzenie netografii, czyli zbioru linków do zasobów internetowych związanych z nowoczesnymi technologiami i ich zastosowaniem w szkole.  • Prezentacja własnych doświadczeń z zakresu cyberprzemocy w karierze zawodowej uczestników sieci.  • Dyskusja na temat cyberprzemocy i związanych z nią uregulowań prawnych.  • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.  | 
 2. Multimedialne patologie 
  (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Praca w grupach i dyskusja na tematy:  • cyberbullying – przemoc w internecie;  • stalking – prześladowanie SMS-em;  • uzależnienie od internetu;  • spam i zasady korespondencji internetowej;  • savoir-vivre w internecie.  2. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja wychowawcza poświęcona cyberprzemocy, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.  3. Dyskusja po pokazowej lekcji z multimediami.  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem 
  Literatura:  • J. Pyżalski, Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, GWP, Gdańsk 2011.  • Jak reagować na cyberprzemoc. Poradnik dla szkół, red. Ł. Wojtasik, Biblioteka Programu „Dziecko w sieci”. 
  Materiał informacyjny na temat regulacji prawnych związanych z cyberprzemocą 
  Przykładowe strony poświęcone cyberprzemocy:  • www.fundacja.orange.pl  • www.cyberprzemoc.pl  • www.dzieckowsieci.fdn.pl  • www.szkolabezpiecznegointernetu.pl  | 
 • Jak wyżej oraz wymiana materiałów na temat sposobów radzenia sobie z multimedialnymi patologiami.  • Dyskusja na forum na temat źródeł cyberprzemocy i innych patologii.  • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.  • Dyskusja na temat zaproszenia ucznia posiadającego wysoki poziom umiejętności w zakresie stosowania urządzeń multimedialnych na kolejne spotkanie. Ustalanie tematów rozmowy z tym uczniem.  | 
 3. Integracja mediów elektronicznych 
  (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Przegląd różnych urządzeń multimedialnych, które można wykorzystać w pracy nauczyciela.  2. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja, np. języka polskiego, z zastosowaniem multimediów, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.  3. Dyskusja po lekcji pokazowej.  4. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak radzić sobie z uczniami korzystającymi z komórek podczas lekcji lub ogólnie – w szkole?  5. Spotkanie z uczniem posiadającym wysoki poziom umiejętności w zakresie stosowania urządzeń multimedialnych (np. forma wywiadu).  | 
 Jak wyżej  | 
 • Jak wyżej oraz dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.  • Prezentacja na forum eksperta, który poprowadzi warsztaty podczas następnego spotkania.  | 
 4. Praca grupowa w sieci Internet 
  (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja, np. geografii, z zastosowaniem multimediów, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.  2. Dyskusja po lekcji z multimediami.  3. Warsztaty prowadzone przez zaproszonego eksperta: praca grupowa w internecie, tworzenie stron internetowych, wykorzystanie narzędzi do pracy grupowej na przykładzie narzędzi Google.  4. Dyskusja po warsztatach.  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem 
  Instrukcja tworzenia i zarządzania stroną www 
  Krótki opis działania narzędzi Google 
  Pozycje zaproponowane przez eksperta  | 
 • Jak wyżej oraz dyskusja na forum o warsztatach z ekspertem.  • Dyskusja i wybór tematu oraz prowadzącego lekcję pokazową spośród uczestników sieci na kolejnym spotkaniu.  | 
 5. Portale społecznościowe, blogi i fora jako współczesne media komunikacyjne 
  (4 godz. dydaktyczne)  | 
 1. Lekcja z multimediami – pokazowa lekcja, np. biologii, z zastosowaniem multimediów, przygotowana przez jednego z uczestników sieci.  2. Dyskusja po lekcji z multimediami.  3. Praca w grupach: jak wykorzystać portale społecznościowe, fora internetowe czy blogi do pracy z uczniami?  4. Ewaluacja pracy w ramach sieci.  | 
 Scenariusz spotkania z koordynatorem 
  Zasady korzystania z portali społecznościowych, forów internetowych, blogów (wybrane przez koordynatora z dostępnych zasobów internetu) 
  Forum dyrektorów OSKKO: www.oskko.edu.pl/forum/index.php  | 
 • Jak wyżej oraz publikacja wyników ewaluacji pracy sieci.  • Rozmowa o przyszłości i planowanie dalszych działań.  |