| Temat spotkania i czas trwania | Najważniejsze problemy poruszane w czasie spotkania | Propozycje materiałów samokształceniowych | Planowane działania w sieci | 
| 1. Integracja grupy 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Omówienie celów i założeń projektu sieciowego. Ustalenie planu działania sieci. 2. Krótkie wprowadzenie teoretyczne: czym jest kreatywność, metody aktywności kreatywnej, etapy rozwijania kreatywności uczniów.
 3. Dyskusja wokół tematów:
 • jak rozwijać kreatywność uczniów?
 • czy w szkole uczymy kreatywności?
 4. Warsztat kreatywności: lekcja z wykorzystaniem metod aktywności kreatywnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja).
 5. Omówienie warsztatów.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Literatura:
 • K.J. Szmidt, Trening kreatywności, Helion, Warszawa 2008.
 • K.J. Szmidt, ABC kreatywności, Difin, Warszawa 2010.
 • E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, GWP, Gdańsk 2004.
 • R. Florida, Narodziny klasy kreatywnej, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
 • P. Bąbel, M. Wiśniak, Jak uczyć, żeby nauczyć, WSiP, Warszawa 2008.
 • B. Kubiczek, Metody aktywizujące: jak nauczyć uczniów uczenia się?, Nowik, Opole 2007.
 
 Czasopisma:
 • „Charaktery”
 • „Psychologia w Szkole”
 
 Strona internetowa:
 • www.p-s-k.pl
 | • Dyskusja na forum dotycząca wyboru tematu na kolejne zajęcia. • Dzielenie się pomysłami metodycznymi, np. scenariuszami lekcji, ciekawymi metodami kreatywności, interesującą literaturą.
 • Wyszukiwanie ciekawych inspiracji do rozmowy – praca z serwisami internetowymi.
 • Wspólne tworzenie netografii, czyli zbioru linków do zasobów internetowych związanych z kreatywnością, metodami twórczymi.
 • Dyskusja na temat kreatywności i jej zastosowania w szkole.
 • Ustalenie na forum kto z uczestników sieci (lub zewnętrzny ekspert) poprowadzi kolejne warsztaty kreatywności.
 | 
| 2. Kreatywność na godzinie wychowawczej 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Warsztaty kreatywności: lekcja wychowawcza z wykorzystaniem metod aktywności kreatywnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja). 2. Omówienie warsztatów.
 3. Prezentacja własnych doświadczeń w pracy z klasą na godzinie wychowawczej z wykorzystaniem metod aktywności kreatywnej.
 4. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak ciekawie zrealizować temat: „Narkomania na wyciągnięcie ręki”.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Literatura:
 • K.J. Szmidt, Trening kreatywności, Helion, Warszawa 2008.
 • K.J. Szmidt, ABC kreatywności, Difin, Warszawa 2010.
 • E. Nęcka, J. Orzechowski, A. Słabosz, B. Szymura, Trening twórczości, GWP, Gdańsk 2004.
 • R. Florida, Narodziny klasy kreatywnej, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
 • M. Taraszkiewicz, Metody aktywizujące proces uczenia się, czyli jak uczyć lepiej, Verlag Dashöfer, Warszawa 2002.
 • B. Kubiczek, Metody aktywizujące: jak nauczyć uczniów uczenia się?, Nowik, Opole 2007.
 • B. Badziukiewicz, M. Sałasiński, Vademecum wychowawcy, Żak, Warszawa 2005.
 
 Czasopisma:
 • „Charaktery”
 • „Psychologia w Szkole”
 | • Dzielenie się pomysłami metodycznymi, np. scenariuszami lekcji, ciekawymi metodami, polecaną literaturą. • Wyszukiwanie ciekawych inspiracji do rozmowy „wychowawczej” – praca z serwisami internetowymi.
 • Wspólne tworzenie netografii, czyli zbioru linków do zasobów internetowych związanych z kreatywnością, metodami twórczymi, z tematyką pracy wychowawczej.
 • Dyskusja na temat kreatywności i jej zastosowania w szkole.
 • Ustalenie na forum kto z uczestników sieci (lub zewnętrzny ekspert) poprowadzi kolejne warsztaty kreatywności.
 • Przedstawienie na forum eksperta zaproszonego na następne spotkanie.
 | 
| 3. Kreatywność poza szkołą 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Warsztaty kreatywności: lekcja z wykorzystaniem metod aktywności kreatywnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja). 2. Omówienie warsztatów.
 3. Dyskusja na temat: jak być kreatywnym nauczycielem na wycieczce szkolnej, podczas „zielonej szkoły”, podczas wyjścia do teatru itp.
 4. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak na wycieczce szkolnej rozwijać kreatywność uczniów?
 5. Spotkanie z ekspertem – ćwiczenia kreatywności dla nauczycieli.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Pozycje zaproponowane przez eksperta
 | • Jak wyżej oraz przedstawienie na forum eksperta zaproszonego na następne spotkanie. | 
| 4. Kreatywność na zajęciach przedmiotowych 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Warsztaty kreatywności: lekcja (np. matematyki lub chemii) z wykorzystaniem metod aktywności kreatywnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowa lekcja). 2. Omówienie warsztatów.
 3. Spotkanie z ekspertem – ćwiczenia kreatywności dla nauczycieli (cz. II).
 4. Dyskusja z ekspertem.
 | Scenariusz spotkania z koordynatorem 
 Pozycje zaproponowane przez eksperta
 | • Jak wyżej oraz wymiana poglądów po spotkaniu z ekspertem. | 
| 5. Kreatywność – specjalne potrzeby edukacyjne – jak się uczyć, żeby się nauczyć? 
 (4 godz. dydaktyczne)
 | 1. Warsztaty kreatywności: zajęcia z wykorzystaniem metod aktywności kreatywnej – przykład „dobrej praktyki” (45-minutowe zajęcia związane ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi). 2. Omówienie warsztatów.
 3. Praca w grupach nad konkretnymi problemami edukacyjnymi, np. jak kreatywnie pracować z dyslektykami?
 4. Spotkanie z ekspertem – ćwiczenia kreatywności dla nauczycieli (cz. III).
 5. Dyskusja z ekspertem.
 6. Podsumowanie rocznej pracy sieci.
 | Scenariusz spotkania z ekspertem 
 Pozycje zaproponowane przez eksperta
 | • Jak wyżej oraz wymiana poglądów po spotkaniu z ekspertem. • Rozmowa o przyszłości i planowanie dalszych działań.
 • Dyskusja i wybór tzw. dłuższych form treningu kreatywności w drugim roku pracy sieci.
 | 
| REKOMENDACJE | W drugim roku funkcjonowania sieci warto skupić się na trenowaniu tzw. dłuższych form, wcześniej wybranych przez uczestników sieci, np.: w zakresie psychologii pozytywnej – trening szczęścia, kreatywnego pisania, tworzenia teledysków (LipDubów), ekspresji teatralnej, kreatywnych akcji. |